Poprawa układu drogowego w dzielnicy Białołęka

Na dzisiejszym posiedzeniu komisji Planu i Budżetu uzyskaliśmy, od Pana Dyrektora Piotra Smoczyńskiego, informację na temat zadania inwestycyjnego: Poprawa układu drogowego w dzielnicy Białołęka, obecnie realizowanego przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.

W ramach zadania przewiduje się:

1. rozbudowę ul. Kąty Grodziskie na odcinku od ul. Zdziarskiej do ul. Berensona wraz z rozbudową skrzyżowania ulic: Ostródzka – Zdziarska

Rozbudowa skrzyżowania ulic: Ostródzkiej i Zdziarskiej – przyjęte założenia zakładają budowę ronda, chodników oświetlenia i odwodnienia drogi.

Jeszcze w tym miesiącu teren pod wykonanie robót budowlanych zostanie przekazany wykonawcy. Przebudowa skrzyżowania ma potrwać
14 m-cy. Obecnie opracowywany jest harmonogram prac i czasowa organizacja ruchu. Zakończenie prac przewiduje się na koniec 2022 r.

Odcinek ul. Zdziarska – ul. Berensona przyjęte założenia zakładają powstanie drogi kategorii Z (zbiorcza) o przekroju 1 x 2, obustronnych chodników (w miarę możliwości), budowę zatok autobusowych, oświetlenia i odwodnienia drogi. Łączna długość drogi to ok. 2 km.

Obecnie trwa pozyskiwanie map do celów geodezyjnych. Wystąpienie o decyzję ZRID przewiduje się na październik 2021 r. Ogłoszenie przetargu na wykonanie prac budowlanych planowane jest na styczeń 2022 r.

2. rozbudowę ul. Białołęckiej na odcinku od ul. Kopijników do ul. Ketlinga

Przyjęte założenia zakładają powstanie drogi kategorii Z (zbiorcza) o przekroju 1 x 2, obustronnych chodników (w miarę możliwości), ścieżki rowerowej, budowę zatok autobusowych, przebudowę skrzyżowań oraz budowę oświetlenia i odwodnienia drogi. Łączna długość drogi to ok. 4,1 km.

Dokumentacja projektowa planowanej przebudowy ma być gotowa przed 2Q2022 r. Podczas komisji nasi przedstawiciele ponownie wskazywali na konieczność budowy drogi rowerowej na całym projektowanym odcinku ul. Białołęckiej.

3. przebudowę „małej Modlińskiej”, czyli jezdni serwisowej ul. Modlińskiej na odcinku od ul. Przaśnej do ul. Kasztanowej

Przewiduje się budowę jednokierunkowej jezdni lokalnej (w kierunku ul. Kasztanowej) o szerokości 5 m z dopuszczeniem dwukierunkowego ruchu rowerowego wraz z budową jednostronnego chodnika. Długość drogi to ok. 0,4 km.

 

Obecnie jest przygotowywana dokumentacja projektowa, a wystąpienie o decyzję ZRID przewiduje się na październik/listopad 2021 r. Biorąc pod uwagę konieczność budowy sieci kanalizacyjnej przez MPWiK oraz koordynację obu inwestycji, szacowany termin realizacji prac to 2023 r. Jest on jednak zależny od przyznania przez Radę Warszawy dodatkowych środków na realizację inwestycji.

 

4. rozbudowę ciągu ulic: Kołacińskiej i Szynowej.

ul. Kołacińska – przyjęte założenia przewidują budowę drogi kategorii Z (zbiorcza), obustronnych chodników (w miarę możliwości), budowę przystanków komunikacji miejskiej zlokalizowanych na jezdni, budowę oświetlenia i odwodnienia drogi. Łączna długość drogi to ok. 1,45 km.

ul. Szynowa – przyjęte założenia przewidują budowę drogi kategorii Z (zbiorcza), chodników, budowę oświetlenia i odwodnienia drogi. Łączna długość drogi, to ok. 0,65 km.

Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej, jednak jej uzgodnienie jest uzależnione od decyzji PKP w związku z planowaną inwestycją tzw. czwartego toru. Decyzja PKP jest spodziewana w I połowie 2022 r., po jej uzyskaniu będą kontynuowane prace do wystąpienia o decyzję ZRID. Realizacja inwestycji jest uzależniona od przyznania przez Radę Warszawy dodatkowych środków finansowych.

Fot. ZMID