Inwestycje drogowe na Żeraniu: co, gdzie i kiedy?

W związku z licznymi pytaniami mieszkańców, prezentujemy zestawienie inwestycji drogowych realizowanych przez inwestorów prywatnych, jak również informacje na temat działań związanych z modernizacją infrastruktury, które realizują Urząd Dzielnicy Białołęka, ZDM oraz ZMID. Radni i członkowie naszego stowarzyszenia regularnie występują z interpelacjami i monitorują status poniższych inwestycji, dlatego w razie pytań serdecznie zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem Facebooka lub mailowo.

Dorodna i Myśliborska: Dla obu ulic – Dorodnej (na odcinku od Myśliborskiej do Klembowskiej) oraz dla Myśliborskiej (na odcinku od Dorodnej do Świderskiej) planowane jest opracowanie nowej organizacji ruchu w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych i uspokojenia ruchu. Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu oraz ZDM, planowane jest zastosowanie m.in. progów wyspowych. Ostateczny zakres zmian zostanie potwierdzony po zatwierdzeniu organizacji ruchu. ZDM zapowiada również priorytetową wymianę opraw oświetleniowych na LED, natomiast jest ona uzależniona od środków finansowych.

Płochocińska: W marcu 2020 ZDM wymienił 19 słupów i 25 opraw (w tym doświetlających przejścia dla pieszych) na odcinku od Modlińskiej do Marywilskiej. Dalsza modernizacja oświetlenia na odcinku Modlińska-Marywilska została zgłoszona przez ZDM do programu „SOWA” (tego samego, w ramach którego została przeprowadzona modernizacja oświetlenia Modlińskiej). Wniosek w tej sprawie został pozytywnie oceniony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, obecnie trwa negocjowanie warunków umowy. ZDM zawnioskował także o wpisanie tego zadania do Wieloletniej Prognozy Finansowej. Po przyznaniu środków, realizacja ma nastąpić w 2020 (prace projektowe) i 2021 (prace budowlane).

“Mała Modlińska”: Zadanie obejmuje przebudowę jezdni lokalnej ul. Modlińskiej na odcinku Przaśna – Kasztanowa. Projekt organizacji ruchu został zatwierdzony. Obecnie trwa opracowywanie projektu wstępnego i weryfikacja usytuowania sieci podziemnych, co ma zostać zakończone w II kwartale 2020 r.

Konwaliowa: Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez MPWiK, remont nawierzchni ulicy ma zostać zrealizowany w ramach jej odtworzenia po budowie kanalizacji. Obecnie trwa wywłaszczanie gruntów, aby możliwe było procedowanie budowy kanalizacji.

Łopianowa i 7KD-D: Zadanie obejmuje budowę odcinka ul. Łopianowej od istniejącego wylotu z ronda w ul. Kowalczyka do skrzyżowania z ul. Projektowaną 7KD-D wraz z skrzyżowaniem tych ulic oraz ul. Projektowanej 7KD-D. Umowa podpisana. Inwestor kompletuje dokumentację niezbędną do złożenia wniosku ZRID na budowę ul. Łopianowej. Inwestor zobowiązał się złożyć dokumentację będącą podstawą do złożenia wniosku o wydanie ZRID do dnia 31.05.2020 r., jednocześnie deklarując wykonanie inwestycji do dnia 31.12.2020 r. – takie terminy zostały również zawarte w aneksie do umowy, który nie został jednak jeszcze podpisany. W przypadku budowy ul. 7KD-D (łącznik Łopianowej z Krzyżówki) problematyczna jest kwestia podziału i regulacji gruntów, zatem termin zakończenia wszystkich prac związanych z włączeniem w Łopianową został określony na koniec 2021.

Krzyżówki i skrzyżowanie z ul. Płochocińską: Zadanie obejmuję budowę ul. Krzyżówki (2KD-D i 6KD-D), ul. Projektowanej 4KD-D oraz rozbudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej 1KD-G (ul. Płochocińska) z ul. Krzyżówki. Umowa podpisana. Inwestor w dniu 20.12.2019 r. uzyskał decyzję zezwalającą na budowę ul. 4KD-D oraz fragmentów ulicy Krzyżówki (2KD-D i 6KD-D), co stanowi I etap zakresu umowy.  Budowa pozostałego fragmentu ul. 2KD-D  wraz z włączeniem w ul. Płochocińską i rozbudową skrzyżowania z ul. Płochocińską (wraz z sygnalizacją świetlną) po południowej jej stronie stanowi II etap zakresu umowy. Obecnie inwestor kompletuje dokumentację niezbędną do złożenia wniosku ZRID na ten zakres umowy. Zgodnie z dostępnymi informacjami, budowa I etapu jest zaplanowana na okres luty – kwiecień 2020 r., natomiast II etapu – na okres sierpień – grudzień 2020 r. Przy czym ze względu na przedłużające się zatwierdzenie organizacji ruchu dla II etapu, harmonogram musi ulec aktualizacji w ramach stosownego aneksu do umowy.

W przypadku ul. Krzyżówki jest również planowana poprawa bezpieczeństwa:

– na przejściu dla pieszych przed boiskiem orlik, gdzie zakres organizacji ruchu ma objąć: przejście dla pieszych w kolorystyce biało-czerwonej (w technologii odporniejszej na ścieranie), montaż przed przejściem tzw. kocich oczek, zastosowanie aplikacji najezdniowych znaku A-17 “Dzieci” przed i za przejściem, wymianę istniejącego oznakowania na odblaskowe oraz spowolnienie ruchu np. w postaci progów wyspowych, co wskazało Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Ostateczny zakres zmian zostanie potwierdzony po zatwierdzeniu organizacji ruchu.

– na skrzyżowaniu ulic Krzyżówki i Kowalczyka, dla którego ma być opracowana nowa organizacja ruchu, obejmująca wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ul. Krzyżówki. Obecnie inwestor odpowiedzialny za przebudowę ulic i budowę latarni jest na etapie uzupełnienia dokumentacji powykonawczej oraz przekazania oświetlenia drogi. Odbiór i przejęcie do eksploatacji przez m.st. Warszawę przedmiotowego zadania nastąpi po dostarczeniu przez inwestora kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz spełnieniu wszystkich warunków umowy. Następnie Wydział Infrastruktury opracuje niezależny projekt organizacji ruchu w celu wyznaczenia przejścia w tym miejscu.

Kowalczyka: Obecnie jest opracowywana nowa organizacja ruchu dla skrzyżowania ulic Kowalczyka i Modlińskiej, w celu usprawnienia płynności ruchu w tym miejscu. Ostateczny zakres zmian zostanie potwierdzony po zatwierdzeniu organizacji ruchu. Dodatkowo, w ramach zadania obejmującego budowę ronda oraz ul. Starowiślnej (11KD-D), pozostała do dokończenia ścieżka rowerowa w kierunku ul. Modlińskiej. Planowane zakończenie robót w II kwartale 2020 r.

Morelowa: Planowana jest przebudowa ulicy w rejonie skrzyżowania z ul. Łopianową, na odcinku od końca istniejącej nawierzchni ul. Morelowej do skrzyżowania z ul. Łopianową, wraz ze skrzyżowaniem ul. Morelowej z ul. Łopianową. Umowa na ten odcinek drogi jest w przygotowaniu. Planowane zakończenie robót w ciągu dwóch lat od daty podpisania umowy. Zgodnie z procedowanymi założeniami umowy, inwestor zobowiązany będzie do zapewnienia tymczasowej przejezdności do ulicy Łopianowej na etapie realizacji swojej inwestycji, z zastrzeżeniem prawa do chwilowego wyłączenia przejazdu na czas prowadzenia prac związanych z przebudową podziemnej infrastruktury technicznej.

W przypadku ul. Morelowej są również planowane:

– budowa oświetlenia ul. Morelowej na odcinku od ul. Modlińskiej do końca istniejącego chodnika ul. Morelowej,

– budowa odcinka chodnika wraz z oświetleniem na odcinku ul. Morelowej od istniejącego chodnika około 60 m w kierunku ul. Łopianowej,

– budowa ciągu pieszo – rowerowego z oświetleniem na odcinku ul. Projektowana 7KD-D – ul. Morelowa do połączenia z projektowanym i realizowanym chodnikiem w ul. Morelowej,

– budowa placu miejskiego na działkach ew. nr 63  oraz  64 z obrębu 04-06-08 i budowa połączenia drogowego pomiędzy nieruchomością inwestycyjną a ul. Łopianową.

Umowa na powyższe zadania jest podpisana. Inwestor kompletuje dokumentację niezbędną do uzyskania zezwolenia na rozpoczęcie robót. Procedowany jest także aneks ustalający nowe terminy złożenia dokumentacji oraz wykonania inwestycji.

Laurowa: Z inwestorem budowy zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami, na działce ew. nr 4 z obrębu 4-06-33 ustalany jest zakres budowy ul. Laurowej na odcinku Portowa – Myśliborska i wymagane dokumenty celem podpisania umowy w trybie art. 16.1 Ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych.

Płużnicka i ul. Projektowana 2D: Zadanie obejmuje budowę ul. Projektowanej 2D na odc. ok. 70 m od ul. Płużnickiej z budową chodników, oświetlenia, miejsc postojowych i przejść dla pieszych oraz przebudowa ul. Płużnickiej z budową chodnika i miejsc postojowych. Umowa podpisana. Planowane zakończenie robót w ciągu dwóch lat od uzyskania decyzji ZRID. Planowana jest również budowa chodnika (ok. 53 m) po wschodniej stronie ulicy Projektowanej 1L od ulicy Płużnickiej, wraz z dojściem do osiedla. Umowa jest w przygotowaniu. Planowane zakończenie robót w dwóch lat od daty podpisania umowy.

Zakątna i ul. Projektowana KDD-17: Budowa ul. Projektowanej (plan. KDD-17) od ul. Przaśnej na odc. ok. 130 m z chodnikiem, oświetleniem, odwodnieniem i przejściami dla pieszych oraz przebudowa ul. Zakątnej od ul. Modlińskiej na odcinku ok. 115 m z wykonaniem chodników, oświetlenia, odwodnienia i przejść dla pieszych z doświetleniem. Umowa w przygotowaniu. Planowane zakończenie robót w ciągu trzech lat od daty podpisania umowy.

Familijna: Przebudowa ul. Familijnej na odcinku od ul. Portowej do ul. Modlińskiej w zakresie: poszerzenia jezdni i chodnika, wykonania odwodnienia na odcinku od ul. Portowej do wschodniej granicy działki inwestycyjnej oraz wymiany nawierzchni chodnika od wschodniej granicy działki inwestycyjnej do ul. Modlińskiej. Umowa podpisana. Inwestor kompletuje dokumentację niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę. Planowane zakończenie robót – do 14.01.2022 r.

Daniszewska: Budowa odcinka ul. Daniszewskiej wraz z niezbędną infrastrukturą i przejazdem przez torowisko tramwajowe oraz skrzyżowaniem ul. Daniszewskiej z ul. Annopol. Umowa podpisana. Inwestor kompletuje dokumentację niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę. Planowane zakończenie robót – przed przekazaniem do użytkowania pierwszego z budynków osiedla.