Prace koncepcyjne Tramwaju wzdłuż Modlińskiej ruszą w 2018

Odpowiedź spółki Tramwaje Warszawskie na podpisaną przez ponad 1000 mieszkańców petycję w sprawie przyspieszenie budowy tramwaju na odcinku od pętli Żerań FSO do Trasy Mostu Północnego potwierdziła to, czego dowiedzieliśmy się podczas marcowego spotkania:

1) W 2018 r. ruszą prace przygotowawcze (koncepcyjne) związane z projektowaniem trasy.

2) Tramwaje Warszawskie określają potrzebę budowy tej trasy jako bezdyskusyjną.

3) Termin realizacji Tramwaju wzdłuż Modlińskiej zależy od innych inwestycji spółki, m.in. Tramwaju na Zieloną Białołękę, Tramwaju do Winnicy, Tramwaju na Gocław czy Tramwaju do Wilanowa.

W piśmie Tramwaje Warszawskie podkreślają, że w pierwszej kolejności zostanie przygotowany odcinek od pętli Żerań FSO do rejonu Płochocińskiej/Kowalczyka (w zależności od uwarunkowań techniczno-urbanistycznych). Jak wiemy ze spotkania, przygotowanie tego fragmentu trasy jest stosunkowo proste, ponieważ nie wymaga wariantowania – w przeciwieństwie do kolejnego etapu (Płochocińska/Kowalczyka – TMP), gdzie istnieje kilka możliwości przebiegu trasy, co wymaga konsultacji społecznych celem wyboru optymalnego wariantu.

Spółka nie określiła co prawda orientacyjnego terminu realizacji Tramwaju wzdłuż Modlińskiej, jednakże wynika to z nawarstwienia projektów inwestycyjnych realizowanych przez m.st. Warszawę oraz spółki miejskie, co można było zaobserwować także podczas ostatniej sesji m.st. Warszawy. Swoiste „domino inwestycyjne” oraz duży zakres przesunięć środków tym bardziej wymagają bacznego przyglądania się tej i innym inwestycjom na terenie Białołęki.