Tramwaje Warszawskie ogłosiły właśnie pprzetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomicznego trasy tramwajowej wzdłuż Modlińskiej. Jako analizowane warianty zostały wskazane odcinki:
- pętla tramwajowa Żerań FSO – ul. Płochocińska,
- ul. Płochocińska – al. płk. R. Kuklińskiego
- w ciągu ul. Płochocińskiej, na odcinku od ul. Modlińskiej do przystanku kolejowego PKP Warszawa Żerań.
Dzięki studium będzie możliwy wybór optymalnego wariantu trasy pod kątem kolejnych potrzebnych decyzji, w tym środowiskowej. Wykonawca dokumentacji zaproponuje, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. Studium pomoże też wybrać wariant przebiegu trasy przez nowe osiedla na Starych Świdrach. Tory pobiegną prosto wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego albo przez ul. Myśliborską. Tramwajarze zakładają także możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej.
Studium techniczno–ekonomiczne to początek przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej. Nim robotnicy wbiją pierwszą łopatę na budowie, będzie trzeba jeszcze przeprowadzić analizę oddziaływania inwestycji na środowisko, czyli zdobyć decyzję środowiskową, przygotować projekt budowlany i dostać pozwolenie na budowę. Najważniejsze jednak jest pozyskanie funduszy na inwestycję, np. ze środków UE – ale żeby móc z nich korzystać, potrzebna jest szczegółowa dokumentacja.
fot. Tramwaje Warszawskie