Podczas Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy Tramwaje Warszawskie przedstawiły PROPOZYCJĘ dla mieszkańców Białołęki.
Cieszymy się, że problemy komunikacyjne Wschodniej Białołęki zostały zauważone, a stanowisko wnioskowane przez Klub Radnych Białołęki zaczyna się realizować.
Tramwaje Warszawskie przedstawiły następujący harmonogram:
2017-2018 – prace studialne i koncepcyjne oraz raport oddziaływania na środowisko
2019-2020 – prace projektowe (stała organizacja ruchu, projekt budowlany) oraz przetarg na roboty budowlane
2021-2022 – budowa trasy
Szacunkowy koszt to ok. 150 mln PLN netto i minimalny zakres przebudowy układu drogowego.
Na planowanym odcinku linii tramwajowej TW zakładają następujące pętle i krańce:
1. pętla lub kraniec UD Targówek
2. (opcja) tor odstawczy przy Berensona
3. pętla tymczasowa Trasa Mostu Północnego
4. docelowa pętla Ostródzka
Ostateczny przebieg linii tramwajowej poznamy już niebawem.