7 kwietnia odbędą się wybory samorządowe, które są najbardziej lokalne – począwszy od wyboru radnych dzielnicy, którzy dbają o rozwój naszej okolicy i całej Białołęki.
Aby zagłosować w wyborach samorządowych w miejscu zamieszkania, konieczne jest ujęcie w Centralnym Rejestrze Wyborców.
W wyborach samorządowych nie ma bowiem możliwości głosowania w innym miejscu z zaświadczeniem, tak jak miało to miejsce np. podczas wyborów parlamentarnych.
Decyzja o wpisaniu do rejestru wyborców jest wydawana w terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku, dlatego warto złożyć go od razu.
Warto sprawdzić czy jest się ujętym we właściwym stałym obwodzie głosowania, za pomocą e-usługi udostępnionej przez Ministra Cyfryzacji lub aplikacji mobilnej mObywatel. Tu można sprawdzić swoje dane w Centralnym Rejestrze Wyborców.
Przez Internet
Załatw sprawę za pośrednictwem miejskiego portalu e-usług Moja Warszawa, korzystając z profilu zaufanego. Znajdziesz tu również usługi realizowane przez ePUAP. Dopisanie do rejestru wyborców jest możliwe również za pośrednictwem strony i aplikacji mObywatel.
W urzędzie
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania lub wniosek o zameldowanie na pobyt stały.
- Wypełniony wniosek wraz z załącznikami złóż osobiście w Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy (ul. Modlińska 197).
- Decyzję możesz odebrać osobiście lub zostanie ona wysłana pod adres zamieszkania wskazany we wniosku.
Wymagane dokumenty do wniosku o ujęcie w stałym obwodzie głosowania
- Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania.
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
- Dokument potwierdzający fakt zamieszkania w Warszawie. Przykładowe dokumenty potwierdzające to:
- oświadczenia właściciela lokalu,
- umowa najmu/użyczenia lokalu,
- jeśli płacisz podatki w Warszawie – pierwsza strona zeznania podatkowego PIT z potwierdzeniem złożenia go w Urzędzie Skarbowym (pieczątka wpływu do US lub potwierdzenie nadania na poczcie lub Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) – jeśli złożyłeś PIT przez internet),
- rachunek za media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) wystawiony na Twoje dane i adres lokalu w Warszawie, w którym mieszkasz,
- umowa na media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) zawarta z Tobą i zawierająca adres lokalu w Warszawie, w którym mieszkasz,
- umowa lub rachunek na usługę nie związaną bezpośrednio z lokalem np. abonament na telefon komórkowy, zawierający Twoje dane oraz adres lokalu w Warszawie, w którym mieszkasz.
- Jeśli jesteś właścicielem lokalu, ale nie jesteś w nim zameldowany możesz:
- przedstawić akt własności – jeśli jest to lokal spółdzielczy własnościowy lub gdy lokal nie ma założonej księgi wieczystej lub też gdy trwa postepowanie o wpis do Rejestru Ksiąg Wieczystych;
- jeśli lokal ma założoną księgę wieczystą to wystarczy, że poinformujesz urzędnika, że jesteś właścicielem lokalu. Jeśli podasz numer księgi wieczystej znacznie ułatwi to urzędnikowi wyszukiwanie lokalu w Elektronicznych Księgach Wieczystych.
Prezydent m.st. Warszawy przed wydaniem decyzji jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania spełnia warunki stałego zamieszkania pod adresem wskazanym we wniosku.